Arrenca el projecte de la nova plataforma de producte fresc de Caprabo

18/07/2019

Arrenca el projecte de la nova plataforma de producte fresc de Caprabo

✓Cilsa construeix les noves instal·lacions per a Caprabo amb una inversió superior als 20 Mil€.
✓ Albergarà la nova seu central de Caprabo.
✓ La nova plataforma gestionarà Capraboacasa.
✓ Guanya en eficiència i servei al client.
✓ Forma part del pla integral de competitivitat desplegat per Caprabo, que contempla, a més a més, la transformació de la seva xarxa de botigues.

El projecte per a la construcció d’una nova plataforma de producte fresc per a Caprabo ha arrencat aquesta setmana amb el moviment de terres. Caprabo i CILSA, societat participada pel Port de Barcelona i MERLIN Properties, gestora de la ZAL Port, van firmar a finals del l’any passat un acord per a la construcció de la nova plataforma de distribució de Caprabo a El Prat de Llobregat (Barcelona). Amb una superfície de 24.600m2 i una inversió estimada de 20Mil€, el projecte estarà en ple rendiment l’any 2020. El Director General de CILSA, Alfonso Martínez, i el Director de Logística de Caprabo, Asier Bustinza, han realitzat una visita aquest matí a la zona, on està previst que s’iniciïn els treballs de construcció després de l’estiu.

La nova plataforma de Caprabo albergarà la totalitat del producte fresc que distribueix tots els dies la companyia als seus 320 supermercats. També gestionarà el negoci de venda online de Capraboacasa i es constituirà com la nova seu central de la companyia.

La nau estarà dotada de la més moderna tecnologia per a l’activitat de logística de fresc, i la seva construcció es regirà sota els més estrictes criteris de sostenibilitat permetent a CILSA obtenir la certificació LEED Gold.

Una nova nau versàtil
Està ubicada a la parcel·la A.23.A., que gestiona CILSA, de 31.000m2 de superfície. Es construirà una nau de fred de gairebé 24.600m2 d’emmagatzematge que inclou 3.400m2 d’oficina distribuïts en dues plantes.

La zona de fred positiu representa una superfície aproximada de més de 13.600m2 i hi haurà cambres de fred negatiu de 254m2 de superfície.

També disposarà d’un espai de gairebé 4.000m2 destinat a e-commerce que augmenta considerablement la versatilitat de la plataforma. L’alçada lliure sota jàssera de la instal·lació segueix l’estàndard de la ZAL Port amb 11 metres lliures a la zona d’emmagatzematge. L’envoltant de l’edifici es realitzarà mitjançant panell sandvitx prefabricat aïllat. La parcel·la disposa de 130 places privatives d’aparcament i una zona específica de rentatge de camions. Com a equipament s’inclouen 43 molls de càrrega. La instal·lació de fred es realitzarà mitjançant aigua glicolada, amb sistema de desglaç en calent, per la seva alta eficiència energètica, així com un sistema integrat de gestió d’edifici per a un control eficient.

Pla integral de competitivitat de Caprabo
Amb aquest projecte, Caprabo avença en el seu pla integral de competitivitat, que compta amb dos plans en ple desenvolupament. Per una part, la transformació de les seves botigues a una nova generació de supermercats, millor preparats per a afrontar les noves demandes del consumidor. I, per una altra, la reorganització logística, el que suposa optimitzar les operacions, millorar l’eficiència en els costos i donar millor servei a les botigues. En ambdós plans, Caprabo posa el focus especial en el tractament del producte fresc i en la sostenibilitat mediambiental.

Transformació de la xarxa logística de Caprabo
Caprabo ja compta amb una plataforma de distribució a Abrera. Aquesta plataforma, de 22.000m2, gestionarà quan estigui en ple rendiment fins a 6.000 referències. Per això, aquest centre de distribució s’ha sotmès a un procés d’adaptació. Les referències de baixa rotació que venen els supermercats de Caprabo es serviran des del centre de distribució de Grup Eroski a Ciempozuelos.

En el seu conjunt, Caprabo gestiona més de 10.000 referències i la nova estructura logística de la companyia li permetrà ampliar progressivament el nombre de productes que s’envien a les botigues de Caprabo. D’aquesta manera es dona resposta a la varietat d’assortiment que contempla el pla de desenvolupament i creixement de les botigues de nova generació. La transformació logística suposa una millora en l’eficiència del 10%, aproximadament.

Millor servei al supermercat de nova generació
El disseny de la nova estructura logística de Caprabo està orientada a donar un servei òptim a les botigues. La centralització del fresc en una única plataforma permet tractar el producte de manera personalitzada segons les seves necessitats de conservació. Addicionalment, ordena les entregues en base a la distribució de la botiga, pel que prima l’eficiència en el punt de venda, millora la reposició i és més eficaç.

La unificació dels cicles de servei permetran l’eliminació de l’stock del producte súper fresc, millorant la frescor i la vida útil del producte. Aconseguint d’aquesta manera que el client tingui un producte de més qualitat i de llarga duració.

Capraboacasa
La nova plataforma de Caprabo a El Prat de Llobregat gestionarà el servei de Capraboacasa per a l’àrea metropolitana de Barcelona. Això permetrà fer un important salt qualitatiu. Disposar d’unes millors instal·lacions permet garantir els processos i optimitzar els costos. A més a més, garanteix la gestió de les entregues exprés a l’àrea metropolitana de Barcelona, on concentra el volum de negoci online.

Mediambientalment en positiu
La construcció per part de CILSA de la nova plataforma de Caprabo està dissenyada sota estàndards de qualitat mediambiental recollits a la Certificació LEED Gold. Introdueix mesures d’eficiència energètica com sistemes avançats de fred i il·luminació, respectuoses amb el medi ambient. La nova plataforma tindrà retorn per al residu orgànic.