BEST signa un conveni de cooperació amb la ZAL Port

04/10/2016

BEST signa un conveni de cooperació amb la ZAL Port

La Terminal Barcelona Europe South Terminal (BEST), subsidiària de Hutchison Ports, i el Centre Intermodal de Logística, S.A (CILSA),  societat mercantil que gestiona la ZAL Port, participada pel Port de Barcelona i MERLIN Properties, van signar un acord el 3 d'Octubre, per optimitzar i reduir els costos de la cadena logística.

La ZAL Port es troba adjacent a BEST, la terminal de contenidors més avançada del Sud d'Europa, i ofereix la possibilitat d'instal·lar centres logístics amb fàcil accés a una extensa xarxa de carreteres i autopistes que connecten amb les principals ciutats espanyoles i d'Europa, propera a tres  estacions de tren de càrrega i està situada a tan sol 6 quilòmetres del centre de càrrega de l'Aeroport Internacional de Barcelona El Prat. Aquesta combinació fa d'aquesta àrea un node logístic essencial per al centre i sud d'Europa.

Guillermo Belcastro, CEO de BEST, va explicar: “Aquest acord de cooperació serà un game changer que permetrà a operadors logístics trobar les cadenes de subministrament més eficaços en cost, eficients i fiables. Creiem que la combinació de BEST i ZAL Port, aportarà un valor real al mercat i realçarà la posició de Barcelona com a principal entrada al Sud d'Europa per al comerç del Llunyà Orient”.

Alfonso Martinez, CEO de la ZAL Port, va subratllar: “Aquesta cooperació permetrà un creixement al  mercat logístic, atraient al Port de Barcelona nous clients amb noves càrregues, donant-los una solució completa a les seves cadenes logístiques, i creant valor a través d'ofertes logístiques exclusives i úniques”.

Barcelona Europe South Terminal (BEST) és la primera terminal semiautomàtica de Hutchison Ports i el projecte de desenvolupament de port més tecnològicament avançat d'Espanya. És capaç de servir a múltiples mega-embarcacions simultàniament, amb un servei de vuit vies de tren, la major terminal de vies fèrries en moll dels ports del Mediterrani, connectant-ho al comerç provinent d'origen i destinació al Sud d'Europa.

La ZAL Port és la plataforma logística més important del Mediterrani. Promou la integració del transport i de les activitats de distribució atraient comerç marítim amb serveis logístics de valor afegit. Orientada a l'eficiència, és l'únic HUB que disposa un alt nivell d’intermodalitat i un autèntic motor econòmic per a la ciutat de Barcelona.

Sobre BEST

Barcelona Europe South Terminal (BEST) és la primera terminal semi-automatitzada desenvolupada íntegrament pel Hutchison Ports i està dotada dels majors avanços tecnològics en terminals de contenidors a Espanya. BEST compta amb capacitat suficient per atendre fins a 3 bucs ULCV simultàniament. La instal·lació té un dels sistemes de portes d'entrada/sortida més moderns d'Europa i una de les terminals ferroviàries més grans dins d'una terminal marítima en tot el Mediterrani, amb 8 vies d'ample mixt (ibèric i UIC), connectant diàriament a BEST amb diferents destinacions a Espanya i el Sud d'Europa.

BEST és membre de Hutchison Ports,  que al seu torn forma part de la branca de Ports i serveis relacionats de CK Hutchison Holding Limited (CK Hutchison). Hutchison Ports és la inversora, constructora i explotadora de ports més important del món amb una xarxa d'operacions portuàries en 48 ports, expandint-se en 25 països d'Àsia, Orient Mitjà, Àfrica, Europa, Amèrica i Australasia. Amb els anys, Hutchison Ports s'ha expandit a nivell internacional, englobant altres activitats logístiques i de transport. Entre elles es troben les terminals per a vaixells de creuers, les operacions aeroportuàries, els centres de distribució, els serveis ferroviaris i les instal·lacions de reparació de navilis.