Carrefour i ZAL Port inauguren una plataforma logística de fred de l'empresa de distribució

22/05/2017

Inauguració Carrefour

Carrefour i la ZAL Port han inaugurat avui una nau que CILSA ha construït per a l’empresa de distribució a la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL Port) del Port de Barcelona. L’acte ha comptat amb la presència de Carles Puigdemont, president de la Generalitat de Catalunya; Sixte Cambra, president del Port de Barcelona i de CILSA (societat que gestiona la ZAL Port); i Pascal Clouzard, director general de Carrefour España, que han realitzat aquest matí una visita per les instal·lacions.

La plataforma, de 18.200 metres quadrats, està destinada en la seva totalitat a l’operativa de fred (congelat i refrigerat), fet que permetrà la ràpida distribució als establiments de la cadena, i disposa de la tecnologia més avançada pel que fa a l’emmagatzematge de fred. En la seva construcció CILSA ha realitzat una inversió superior als 12 milions d’euros.

El desenvolupament d’aquesta nau de fred a la ZAL Port (Prat) ha suposat un punt d’inflexió en l’evolució de CILSA, que indica l’inici d’un nou cicle expansiu i de creixement per a la companyia.

Per a la ZAL Port, l’elecció per part de Carrefour, que ja hi està instal·lat des de juliol de 2009 amb una nau de 45.000 metres quadrats, suposa renovar la confiança d’un dels líders de la distribució en la capacitat de gestió de l’equip de CILSA, així com en l’emplaçament com el més adient per a qualsevol tipus de distribució logística.

El president de CILSA, Sixte Cambra, ha valorat l’aposta de Carrefour per la ZAL Port per desenvolupar la seva logística de fred: “Aquesta plataforma suposa, per la seva especialització i el seu elevat grau de desenvolupament tecnològic, un nou repte que consolida la ZAL Port com a centre logístic de referència del sud d’Europa. Amb 635.000 metres quadrats construïts en tota la ZAL Port, en els pròxims anys construirem 450.000 metres quadrats addicionals per a seguir impulsant la competitivitat de la nostra economia mitjançant una logística eficient i d’alt valor”.

Per la seva banda, Pascal Clouzard, director general de Carrefour España, ha manifestat: “El projecte que avui inaugurem és un exemple de com la tecnologia i la innovació aporta valor a la cadena de subministrament i, per tant, ajuda a millorar també l’experiència de compra del consumidor”. A més, ha afegit: “En aquesta era de transformació digital, el repte de donar resposta a les necessitats dels nostres clients ens ha transformat en un retailer ommnicanal, multicanal i multimarca”.

Sobre CARREFOUR

Present a España des de 1973, Carrefour dóna ocupació a 49.000 col·laboradors i opera amb 194 hipermercats, 115 supermercats Carrofour Market i més de 570 supermercats Carrefour Express, a més de comerç online.

Carrefour desenvolupa una estratègia omnicanal, multiformato i multimarca, per adaptar-se a les necessitats que planteja el consumidor actual. Per això, la companyia compta amb les botigues del centre de les ciutats o els barris, establiments als afores de les poblacions o comerç online.