CILSA (ZAL Port) ha signat el 2018 nous contractes claus en mà per a construir 271.000 m²

18/12/2018

CILSA, societat que gestiona la ZAL Port ha tancat el millor any de la seva història. Ha signat nous contractes clau en mà per a desenvolupar 271.000 m² de noves naus logístiques amb operadors de primer nivell tant nacional com internacional, la qual cosa li suposarà realitzar en el període 2018-2020 una inversió total per sobre dels 150 M€ i acabar el desenvolupament dels 445.000 m² de sòl que té en el seu portfoli, la qual cosa li permetrà finalitzar per complet tant la ZAL Port (Prat) com la ZAL Port-Ciutat.

Tot això comportarà canalitzar més de 130.000 TEU’s cada any a través del Port de Barcelona, un dels principals objectius d'aquest desenvolupament logístic compartit per MERLIN Properties, primera SOCIMI de l'IBEX-35, i pel propi Port de Barcelona.

Als projectes ja publicats de 35.000 m² per al grup DAMM, i els 23.000 m² per a Caprabo (Grup EROSKI) s'han inclòs nous acords en els quals la companyia portava treballant des de 2017, com serien: dos HUBs internacionals de 61.000 m² i 96.000 m² per a dos distribuïdors internacionals líders en el seu sector; un nou projecte de fred de 13.000 m² per a un operador del sector alimentació i tres nous projectes logístics de 25.000 m², 11.200 m² i 6.800 m² per a transitaris, operadors logístics i transportistes internacionals líders en els seus segments.

Tot aquest desenvolupament es durà a terme durant 2019 i 2020 sent gran part d'aquests metres quadrats lliurats als clients durant el primer semestre de 2020.

Alfonso Martínez, Director General de CILSA ha assenyalat que “tota la inversió superior als 150 M€ serà realitzada amb recursos propis i amb la disposició del préstec signat amb el BEI (Banc Europeu d'Inversions) de 70 M€ en 2017, la qual cosa li permetrà a la companyia incorporar 30 M€ de nous ingressos i uns 25 M€ de EBITDA, aconseguint en 2022 -quan tots aquests nous desenvolupaments estiguin en funcionament- uns ingressos totals de 80 M€, un EBITDA de 50 M€ i un cashflow superior als 42M€. Tots aquests nous contractes permeten a CILSA (ZAL Port) aconseguir un backlog (ingressos garantits per contracte) de 640 milions d'euros a desembre de 2018.

Després de l'adquisició d'una nau de 16.300 m² a UBS cap a finals del 2014, el creixement d'aquests dos últims anys ha estat exponencial per a CILSA, incorporant durant 2017 els 52.000 m² que va comprar a BANIF, els 18.200 m² de fred construïts per a Carrefour i els 17.000 m² per a FedEx, la qual cosa juntament amb aquests nous contractes dupliquen el portfoli de CILSA, aconseguint al final del seu desenvolupament els 740.000 m² logístics de GLA en el seu balanç.

Finalment, amb els 180.000 m² construïts en la ZAL Port per tercers, es configurarà un Parc logístic total de 920.000 m² de GLA, convertint a la Zona Logística del Port de Barcelona com el referent logístic del Sud d'Europa.