CILSA aconsegueix el certificat LEED® GOLD en el desenvolupament sostenible en la plataforma de fred construïda per a Carrefour a la ZAL Port (Prat)

01/02/2019

La plataforma logística de fred construïda per Carrefour a la ZAL Port ha estat guardonada amb el segell 'LEED® Gold' (Leadership in Energy & Environmental Design) aquest mes de gener de 2019, en la categoria New Construction and Major renovations. Aquest certificat avalua als edificis sostenibles amb més projecció internacional.

La U.S. Green Building Council USGBC, és un organisme independent que aglutina agents participants en la societat i en la construcció sense ànim de lucre que impulsa les pràctiques d'excel·lència en el disseny i construcció sostenible.

Què és la certificació LEED®

L''objectiu d'aquesta certificació és garantir una excel·lent qualitat ambiental i confort global, a més de minimitzar el consum d'energia tèrmica i elèctrica. El sistema que utilitza per certificar, testifica que l'edifici es dissenyi i construeixi utilitzant estratègies que millorin el seu comportament en diversos vectors ambientals o àrees d'eficiència. Cada un d'aquests vectors conté prerequisits que s'han de complir obligatòriament i alhora, un conjunt de crèdits opcionals amb punts quesón necessaris per obtenir la certificació final de l'edifici.

Els vectors ambientals que analitza i avalua la certificació LEED® són els següents: procés integrat, localització i transport,eEmplaçament sostenible, ús eficient de l'aigua, energia i atmosfera, materials i recursos, qualitat ambiental interior, innovació i procés de disseny i prioritat regional . Per a l'obtenció dels punts de cada crèdit la USGBC ha establert diferents línies de certificació en funció dels usos i / o les situacions en què es troba l'edifici. (Nova construcció, rehabilitació o ús i explotació).

Per què és interessant certificar un edifici

La importància de certificar els edificis radica que la revisió que efectua el LEED® és una validació per part de tercers sobre el rendiment de la construcció. Els projectes de nova construcció certificats combinen el rendiment ambiental, econòmic i el seu avantatge orientada als ocupants. Aquest tipus d'edificis són menys costosos quant a funcionament i manteniment a més de que estalvien en aigua i energia.

La plataforma logística de fred de Carrefour a la ZAL Port, opera en una nau de 18.200 m² i operada per DHL des 2017, i està destinada enterament a l'operativa del fred (congelat i refrigerat), el que li permet la ràpida distribució als més de 170 establiments de la cadena a Catalunya i la província d'Osca, i compta amb els últims avenços en tecnologia d'emmagatzematge de fred amb els més exigents nivells de qualitat i criteris sostenibles, qualitat constructiva i estàndards de servei.

Carrefour introdueix en els seus centres les últimes tecnologies en matèria d'ecoeficiència energètica, així com en la renovació de les seves instal·lacions de fred i il·luminació, el que li permet reduir fins a en un 30% el consum energètic.

Marcos Vallés, Director Tècnic de CILSA assenyala sobre aquest reconeixement "Des de la planificació del desenvolupament logístic de la ZAL Port, CILSA desenvolupa actuacions dirigides a potenciar la sostenibilitat i la cura del medi ambient, sent pioners en les bones pràctiques. Aquest guardó ens satisfà perquè mostra com assumim aquest compromís, fent-ho públic amb l'objectiu de compartir el nostre model com a exemple per a la millora de les pràctiques a la nostra societat i entorn professional".