CILSA, societat gestora de la ZAL PORT, obté els millors resultats de la seva història

23/01/2018

CILSA, gestora de ZAL PORT, obté els millors resultats de la seva història

CILSA ha finalitzat el 2017 amb els millors resultats econòmics de la seva història: ha registrat uns ingressos totals de 44,5 milions d'euros, un EBITDA de 21,8 milions d'euros i un Resultat Net de 6,1 milions d'euros, i s'ha consolidat com el quart operador d'infraestructures logístiques de primer nivell de la Península Ibèrica, gestionant 706.388 m² solament per darrere de MERLIN Properties, Logicor i Prologis.

Durant el 2017 s'han contractat 214.785 m², s'han dut a terme l'adquisició dels actius de LURI 6 (antic BANIF Immobiliari) que han incorporat 51.988 m², el lliurament de les noves naus logístiques amb certificació LEED Gold (en procés) a Carrefour (18.215 m²) i a FedEx (16.904 m²), i la signatura de dos nous contractes de nova construcció de 35.000 m² per a ALFIL Logistics i d'altres 25.024 m² per a un nou client internacional líder mundial en el seu sector.

Operativament l'ocupació s'ha situat en el 95,6 % a final d'any i és destacable el notable increment del tràfic marítim durant l'exercici, generant 600.000 TEU/any (un TEU equival a un contenidor de 20 peus).

Després de la signatura amb el Banc Europeu d'Inversions de 75 M€ de finançament extern, s'ha produït durant aquest 2017 una ampliació de capital de 37,3 M€, íntegrament subscrita per MERLIN Properties.

D'aquesta forma, la companyia tancarà l'any 2017 amb un deute financer net total de 82,6 M€ el que suposa 3,8x EBITDA, el ràtio més baix de la seva història que, juntament amb un backlog (ingressos contractes signats) que aconsegueixen els 313,7 M€, permet a CILSA disposar d'una posició financera robusta i eficient sobre la qual sustentar tot el seu creixement en els propers 4 anys, on preveu invertir prop de 200 M€ en la construcció de 320.000 m² de nova superfície logística amb certificació LEED.