CILSA, societat gestora de la ZAL Port de Barcelona, tanca el 2014 amb una ocupació del 94% i adquireix un enclavament logístic a la de ZAL Prat de 16.300 m² que ocupa Seur.

26/02/2015
CILSA 2015

CILSA, sociedad participada por el Port de Barcelona, Saba y SEPES, presidida por Sixte Cambra y dirigida por Alfonso Martínez, ha cerrado el ejercicio 2014 con una cifra de negocio de 38,3 M€ y un incremento del EBITDA del 4% alcanzando los 18,4 M€.

A la fotografia: Alfonso Martínez, Director General de ZAL Port de Barcelona, Sixte Cambra, president del Port de Barcelona i Josep Martínez Vila, director delegat d'infraestructures de Saba, avui, durant la roda de prensa sobre els resultats econòmics de la ZAL del 2014.

Durant l’any 2014 i una vegada finalitzat el procés d’eficiència iniciat l’any 2012, on s’ha reduït la despesa total entre 2012 i 2014 en un 7%, el directament gestionable per la companyia en un 28% i els serveis comuns en un 17% gràcies a la licitació pública del 100% dels mateixos, CILSA ha registrat uns ingressos totals de 38,3 milions d’euros i ha incrementat el seu EBITDA en un 4% aconseguint els 18,4 milions d’euros i el seu Resultat Net en un 38,1% arribant als 3,9 milions d’euros, els millors resultats de la seva història.

El 2014 ha suposat per a la ZAL del Port de Barcelona la consolidació com a partner d’infraestructures logístiques per als seus clients, valorant, per sobre de tot, la flexibilitat i l’orientació al client, el que demostra a través de la confiança dels seus clients ja existents apostant per la ZAL per a consolidar el seu creixement. Alguns d’ells són: Districenter, DB Schenker, Naeko Logistics, Tipsa, Eis Marítimo, Docks, Decathlon, Westwing, TLSA, WDFG, Agility, Nippon Express... que, juntament amb la incorporació de nous clients com Molenbergnatie i Envialia ha portat a la companyia a tenir una ocupació del 94% a final d’any, amb la contractació de 58.000 m² nous nets al 2014.

Tot això ha permès situar el deute financer net de CILSA en 124,3 M€ al final del període amb un backlog (ingressos contractats signats) superior als 384 M€, que suposa un 42% de l’increment respecte l’any 2012, el que demostra la solidesa financera de la companyia i la confiança dels seus clients a la ZAL com a emplaçament estratègic per a la seva activitat logística.

Durant aquest 2014, CILSA ha realitzat una inversió operativa de 3,2 M€ bàsicament en el condicionament de les naus logístiques per als clients com a resposta al creixement experimentat i en canviar la totalitat de la instal·lació de clima del Service Center, edifici d’oficines de 11.250 m².

Seguint amb les polítiques d’RSC que caracteritzen la companyia, destaquen els 6.000 m² que han cedit gratuïtament a la Fundació Banc dels Aliments per a la campanya del Gran Recapte 2014 i la renovació del contracte amb la Fundació Cares de la qual Cilsa és patró fundador.

A més, durant el passat mes de desembre, CILSA ha exercit el dret preferent del qual disposava per a adquirir al banc alemany UBS, un enclavament logístic de 16.300 m² de nau i 28.000 m² de parcel·la ubicats a la ZAL Prat i l’inquilí del qual és Seur Operacions, el que suposa una oportunitat excel·lent de recuperar un actiu de referència i incorporar-lo a la concessió existent, permetent consolidar el desenvolupament de la segona fase de la ZAL.

Sobre CILSA - ZAL DEL PORT DE BARCELONA

CILSA (Centro Intermodal de Logística, S.A.) és la societat mercantil que gestiona la concessió portuària de la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del Port de Barcelona. CILSA està participada per l’Autoritat Portuària de Barcelona amb un 51%, pel Consorci de Parcs Logístics (CPL) amb un 44% (societat participada per SABA amb un 80% i l’APB amb un 20%) i un 5% per l’Entitat Pública Empresarial de Sòl (SEPES).

Actualment, CILSA gestiona 212 hectàrees ubicades als municipis de Barcelona (69 ha) i del Prat de Llobregat (143 ha) i ha construït directament a la ZAL un total de 403.300 m² de naus logístiques que ofereix en règim de lloguer, així com un edifici d’oficines d’ 11.254 m² , conegut com a Service Center. Així mateix, CILSA ha atorgat dret de superfície a clients que han construït uns 211.000 m² de naus, configurant un parc logístic de 625.534 m², pioner a Espanya en aquest tipus de desenvolupaments.

La ZAL disposa encara de 279.500 m² de sòl sobre els quals poder construir més de 180.000 m² de noves naus logístiques, que permet oferir flexibilitat als seus clients donant resposta a qualsevol tipus de necessitat logística, convertint-se en un partner de negoci amb els quals acompanyar el seu creixement a mig i llarg termini en un emplaçament idoni, arribant als 800.000 m² d’infraestructures logístiques de primer nivell quan estigui completament desenvolupada.

La ZAL està ubicada dins del propi Port de Barcelona (amb dos accessos directes al mateix) i contigua a l’Aeroport Internacional del Prat, amb excel·lents connexions amb les infraestructures viàries metropolitanes, així com als principals eixos de llarg recorregut. La seva capacitat intermodal i els seus diferents serveis de valor afegit no només afavoreixen una major eficiència empresarial dels clients instal·lats en els seus espais, sinó que atorguen també un major grau de qualitat de vida a les persones que treballen en ells. Tot això, amb la seva dimensió, oferta logística i flexibilitat la converteixen en la plataforma logística de referència del sector.

Prova d’això és que a la ZAL treballen directament més de 5.000 persones a les més de 130 empreses instal·lades, tant nacionals com internacionals de reconegut prestigi com Dectahlon, Carrefour, Alfil/Grupo DAMM, Indukern, Kühne + Nagel, Naeko Logístics, Rhenus, Transnatur, World Duty Free Group, CMA-CGM, etc.

Els segments sectorials implantats en major nombre són un 80% els distribuïdors d’importació i exportació, fabricants i operadors logístics i en un 16% els transitaris. Així mateix, gràcies al creixement exponencial del sector d’e-commerce comença a ser significant el segment courier.

La ZAL és un espai d’oportunitats, que marca la diferència i la seva reputació li ha permès ser el millor emplaçament logístic per al seu negoci, potenciant el trànsit de mercaderies del Port de Barcelona a través del lloguer d’infraestructures logístiques a empreses que compleixin la condició de tenir trànsit marítim. La ZAL fou la primera plataforma logística portuària establerta a Espanya, al 1992, i el seu desenvolupament s’ha convertit en un model a seguir en molts altres entorns portuaris, donant el nom genèric a aquest tipus de desenvolupaments.

Amb una gestió privada orientada a l’eficiència CILSA ofereix una àmplia oferta de serveis dirigits tant a les empreses que s’instal·len a aquesta infraestructura i la seva activitat logística, com a les persones que treballen en aquestes empreses i a la càrrega transportada.

D’entre els serveis abans esmentats, cal destacar els referents a tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC), disposant d’una plataforma totalment cablejada amb fibra òptica pròpia i antenes de telecomunicacions que permeten cobertura 4G, serveis de control d’accés i seguretat, manteniment integral, transport públic, restaurants, gimnàs, formació, llar d’infants, PIF, depot de contenidors plens, recollida selectiva de residus.

www.zalport.com

Segueix-nos a les xarxes socials (a la part superior dreta del web).

Per a més informació:

Sara Martínez, Responsable Comercial ZAL-Port Barcelona – sara.martinez@zal.es

Podeu descarregar la nota de premsa a l'enllaç superior.