CILSA, societat gestora de la ZAL Port, incrementa els seus ingressos un 12,6% fins a aconseguir els 50,1 M€, els més alts de la seva història

09/04/2019
Cilsa

CILSA ha finalitzat el 2018 amb els millors resultats econòmics de la seva història: ha registrat uns ingressos totals de 50,1 milions d'euros, un EBITDA de 26,1 milions d'euros i un Resultat Net de 9,1 milions d'euros, consolidant-se com el quart operador d'infraestructures logístiques de primer nivell de la Península Ibèrica i gestionant 739.692 m², només per darrere de MERLIN Properties, Logicor i Prologis.

Tot això li permet incrementar el seu Free Cash Flow de negoci en un 34,4%, aconseguint els 21,1 M€ que juntament amb els 75 M€ que disposa de finançament amb el BEI (Banc Europeu d'Inversions) li permetrà escometre la inversió total necessària de 150 M€ en el període 2018-2021 per a realitzar el 100% del seu desenvolupament.

Durant el 2018 s'han contractat 207.511 m², i s'han signat contractes per a la construcció de noves naus amb certificació LLEGIU aconseguint els 271.000 m²  amb clients de l'envergadura de grup DAMM (35.000 m²), Caprabo (23.000 m²) i Agility (11.200 m²), dos HUBs internacionals de 61.000 m² i 96.000 m² per a dos distribuïdors internacionals líders en el seu sector, que generessin més de 120.000 TEU´s pel Port de Barcelona, 25.000 m² per a un nou client internacional líder mundial en el sector de l'e-Commerce, i dos nous projectes logístics de  13.000 m² i 6.800 m² respectivament. Amb aquests desenvolupaments CILSA passa a gestionar 739.692 m2 de superfície arrendable.

Operativament l'ocupació s'ha situat en el 98,6% a final d'any i és destacable el notable increment del trànsit marítim durant l'exercici, generant 640.000 TEU/any (un TEU equival a un contenidor de 20 peus).

D'aquesta forma, la companyia tanca l'any 2018 amb un deute financer net total de 69 M€ el que suposa 2,7x EBITDA, el ràtio més baix de la seva història que, juntament amb un backlog (ingressos contractes signats) que aconsegueixen els 640 M€, permet a CILSA disposar d'una posició financera robusta i eficient sobre la qual sustentar tot el seu creixement en els pròxims 4 anys.