CILSA, Societat gestora de la ZAL Port, invertirà fins 200 M€ en el període 2017-2020 per construir fins a 450.000 m² de noves naus logístiques de primera qualitat, desenvolupant el 100% del sòl disponible

03/05/2017

Cierre resutado CILSA 2016

CILSA, societat participada per el Port de Barcelona (63%), MERLIN Properties (32%) i SEPES (5%) i presidida per Sixte Cambra i dirigida per Alfonso Martínez, ha tancat 2016 amb una xifra de negoci de 40.7 M€ i un EBITDA de 19.9 M€, generant un cash flow de negoci de 17.1 M€.

Els bons resultats obtinguts durant aquests últims anys, juntament amb l’impuls dels seus accionistes, de referencia, fan que CILSA disposi d’una sòlida posició financera que li permetrà completar el 100% del seu desenvolupament en els propers quatre anys.

CILSA ha finalitzat el 2016 amb uns excel·lents resultats econòmics en línia amb els últims exercicis; ha registrat uns ingressos totals de 40.7 milions d’euros, un EBITDA de 19.9 milions d’euros i el seu Resultat Net de 5.2 milions d’euros, consolidant per tant com a partner d’infraestructures logístiques de referencia per els seus clients. Aquestes xifres rellevants s’han aconseguit gràcies a una ocupació mitjana de naus logístiques durant tot l’any del 96.4% i una ocupació del 97.2% a finals d’any, a més de la contractació de 162.000 el que representa un 24% de més contractació respecte al 2015, dels quals 22.500 m² són nous contracte i 139.500 m² contractes renovats.

CILSA finalitzarà el desenvolupament de la ZAL Port i construirà fins a 450.000 m² (en funció de la tipologia de la nau: logística, crossdocking, e-commerce, ...) de naus de primera qualitat i que adoptaran mesures d’eficiència energètica com l’ús d’energies alternatives, la millora de la qualitat ambiental interior, l’eficiència en el consum d’aigua, el desenvolupament sostenible dels espais lliures del terreny i la selecció de material reciclats, el que permetrà obtenir una certificació LEED de totes elles.

Per a això invertirà fins a 200 milions d’euros els quals provindran dels propis recursos que genera la companyia, de la capitalització d’un préstec participatiu de 20.5 M€ per part dels accionistes y de 75 M€ de finançament extern després del préstec signat amb el Banc Europeu d’Inversions (veure nota adjunta) i que compte amb la garantia del Pla d’inversions per a Europa sota el Pla Juncker, que s’afegeix a la resta de finançament del BEI que CILSA ja disposava.

El deute financer net de CILSA se situa en 102.1 M€ al final de 2016 amb un backlog (ingressos contractes signats) que s’ha incrementat en un 8 % respecte a l’any anterior, arribant als 263 M€, demostrant d’aquesta manera la solidesa financera de la companyia i la confiança dels clients a la ZAL Port, com a emplaçament logístic estratègic.

Nous desenvolupaments

Durant el 2016 es van iniciar la construcció de dues noves naus logístiques que tindran certificació LEED de les quals una ja ha estat lliurada a Carrefour; es tracta del magatzem de 18.200 m² que està destinat totalment a l’operativa del fred (congelat i refrigerat), el que permetrà la ràpida distribució als establiments del grup, i estarà equipat amb els últims avenços en tecnologia d’emmagatzematge de fred i per al qual CILSA ha invertit més de 12 milions d’euros.

El segon edifici, una nau de crossdocking de 16.900 m², se situa en la parcel·la BZ2 a la ZAL Port-Ciutat sobre una parcel·la 54.000 m² de superfície. La ubicació estratègica de la ZAL Port-Ciutat, - a la intersecció del carrer A i del carrer 21 de la Zona Franca-, amb molt bones connexions terrestres, pròxim al Port de Barcelona i especialment a l’Aeroport Internacional de Barcelona-el Prat, ha estat decisiu per a la ubicació d’aquest modern centre de distribució.
Estarà dotat de la més moderna tecnologia per a l’activitat de classificació automatitzada, i unificarà l’operativa internacional i domèstica en un únic mòdul d’un dels líders de la distribució a nivell internacional. Està planificada la seva entrega durant aquest propet estiu.

En l’actualitat s’estan negociant la construcció de 150.000 m² de contractes claus en mà amb players internacionals de primer nivell del sector tèxtil, gran distribució, transitaris i comerç electrònic.

Tot això li permetrà que un cop finalitzat el 100 % del desenvolupament, la ZAL Port configuri un parc logístic de 1.000.000 m²  de naus de primera qualitat dins de la primera corona logística de Barcelona, al Port de Barcelona, convertint-se sense cap dubte en el hub logístic de referencia per el Sud d’Europa.