FedEx Express obre un nou Centre d'Operacions en la ZAL Port-Ciutat

09/10/2017

FedEx Express ABRE UN NUEVO CENTRO DE OPERACIONES EN LA ZAL PORT-CIUTAT

La nova instal·lació amb tecnologia capdavantera per a la classificació i el seguiment d'enviaments, fent així encara més precisa la seva traçabilitat. FedEx Express, la companyia de transport exprés més gran del món i subsidiària de FedEx Corp. (NYSE: FDX), obre un nou centre d'operacions terrestre a Barcelona. Gràcies a les seves dimensions, capacitat i situació estratègica; en la ZAL Port-Ciutat; el centre processarà enviaments tant nacionals com a internacionals, servint de porta d'enllaç entre la regió de Barcelona i Europa.

FedEx Express està creant la principal xarxa logística d'Europa a través d'inversions estratègiques i Espanya té un paper clau en aquest procés d'expansió. Després de l'adquisició de TNT per part de FedEx l'any passat, FedEx Express està agregant una notable xarxa europea terrestre a la seva xarxa aèria que ja opera a Europa i al voltant del món, oferint així més oportunitats per als seus clients d'aconseguir encara més destinacions, més ràpid.

El nou centre d'operacions es troba a l'àrea industrial de la ZAL Port-Ciutat, una de les majors i més actives àrees industrials del país. Està situat al costat de la infraestructura de transport internacional, té una superfície de 16.905 m2, dels quals 14.505 m2 estan destinats a magatzem i 2.400 m2 a oficines. El terreny pertany a CILSA, l'associació públic-privada que gestiona la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL) en el Port de Barcelona, presidida per Sixte Cambra.

Aquesta nova instal·lació està equipada amb la tecnologia més capdavantera, incloent-hi sistemes de captura de pes i volum integrats que proporcionen imatges 360º de totes les cares dels enviaments, incrementant la seva traçabilitat. Així mateix, compta amb un sistema de classificació automàtic (sorter) d'última tecnologia ‘cross belt’ (cintes transversals) amb capacitat per processar fins a 10.000 paquets a l'hora. Convertint-ho així al nou centre en el més avançat de FedEx a Espanya.

“Estem molt orgullosos d'obrir aquest nou centre, que ens permetrà millorar el servei als clients de FedEx Express i TNT, a la regió i a l'estranger", assegura Paloma Romero-Salazar, Vice PresidentGround Operations, FedEx Express Espanya i Portugal.

"Estem molt il·lusionats que una companyia de l'envergadura i rellevància de FedEx s'hi hagi instal·lat a la nova àrea de ZAL Port-Ciutat consolidant Zona d'Activitats Logístiques (ZAL-Area of Logistics Activities) com a centre neuràlgic logístic de referència", assenyala Alfonso Martínez, Director General, CILSA.

Així mateix, el magatzem cross-dock compta amb 93 molls per a camions i 120 per a furgonetes, distribuïts al llarg de sis ”fingers” en el magatzem principal, una de les principals innovacions logístiques de la instal·lació.

Al voltant de 280 persones treballaran al nou centre. A més, la nova instal·lació compta amb tres espais clarament diferenciats per a l'aparcament de vehicles lleugers, tractors i tràilers, proporcionant una major fluïdesa i seguretat en el tràfic.