10/02/2016

La ZAL i el RACC signen un conveni de col·laboració per promoure les bones pràctiques en entorn de seguretat vial, sostenibilitat i medi ambient
Foto: Una de les activitats de la formació de conducció planificada en l'acord entre ZAL i RACC. Autor: Josep Loaso

CILSA, societat gestora de la ZAL del Port de Barcelona i RACC han signat un conveni de col·laboració l'objecte del qual és difondre i fomentar la millora en els hàbits i bones pràctiques en matèria de seguretat, sostenibilitat i medi ambient, relacionades amb la mobilitat.

L'acord centra la difusió a través de jornades formatives de qualitat i amb avantatges econòmics per a les empreses instal·lades en la ZAL.

Aquesta formació es realitzarà a les aules i auditori de l'edifici Service Center de la ZAL, així com es destinarà una zona de pràctiques i maniobres per a les empreses situades en aquest entorn.

El tipus de formació proposada per part del RACC recull temaris afins a l'activitat de les empreses tals com: Plans de mobilitat per a empreses i treballadors, Conferències de mobilitat segura i sostenible, Formació en seguretat vial, Conducció eficient, Gestió eficient de flotes i Conducció segura, entre d’altres.

Alfonso Martínez, director general de CILSA assenyala: “Aquest acord transmet en essència part de la nostra política ambiental dirigida a potenciar la sostenibilitat i la cura del medi ambient de la qual tenim el màxim respecte des de la pròpia planificació del nostre desenvolupament logístic fins a l'actualitat.”

CILSA, ha liderat el desenvolupament, promoció i comercialització d'aquesta zona des de la seva fundació en 1992 i ha estat pioner en acció social i mediambiental sent un referent en les bones pràctiques molt abans que es regulessin aquestes i de forma voluntària ha implantat el sistema de gestió mediambiental ISO14001 amb la finalitat de comprometre's en la manera més respectuosa i eficient i certificant-se recentment.

Sobre CILSA- ZAL DEL PORT DE BARCELONA

CILSA (Centre Intermodal de Logística, S.A.) és la societat mercantil que gestiona la concessió portuària de la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL) del Port de Barcelona. CILSA està participada per l'Autoritat Portuària de Barcelona amb un 63%, per Merlin Properties amb un 32% i un 5% per l'Entitat Pública Empresarial de Sòl (SEPES).

A dia d'avui, CILSA gestiona 212 hectàrees situades en els municipis de Barcelona (69 ha), del Prat del Llobregat (143 ha) més 11 noves hectàrees situades en la parcel·la BZ2 del CZFB, i ha construït directament en la ZAL un total de 403.300 m² de naus logístiques que ofereix en règim de lloguer així com un edifici d'oficines d'11.254 m² conegut com Service Center. Així mateix, CILSA ha atorgat un dret de superfície a clients que han construït uns 232.000 m² de naus, configurant un parc logístic de 625.534 m², pioner a Espanya en aquest tipus de desenvolupaments.

La ZAL, amb la seva nova superfície, disposa encara de 368.700 m² de sòl sobre els quals poder construir més de 250.000 m² de noves naus logístiques, que permet oferir flexibilitat als seus clients donant resposta a qualsevol tipus de necessitat logística, convertint-se en un partner de negoci amb el qual acompanyar el seu creixement a mitjà i llarg termini en un emplaçament idoni, aconseguint més de 800.000 m² d'infraestructures logístiques de primer nivell quan estigui completament desenvolupada.

La ZAL PORT està situada dins del propi Port de Barcelona (amb dos accessos directes al mateix) i contigua a l'Aeroport Internacional del Prat, amb excel·lents connexions amb les infraestructures viàries metropolitanes, així com als principals eixos de llarg recorregut. La seva capacitat intermodal i els seus diferents serveis de valor afegit no només afavoreixen una major eficiència empresarial dels clients instal·lats als seus espais, sinó que atorguen també un major grau de qualitat de vida a les persones que treballen en ells.

La nova ZAL situada en la parcel·la BZ2 del CZFB, -ZAL PORT (ciutat)- se situa a 0,6 Km de l'entrada del Port de Barcelona, a 1,5 km de distància de Can Tunis – principal estació ferroviària de mercaderies- i molt bé connectada amb les rondes de circumval·lació de Barcelona i accés a les autopistes.

Disposa de transport públic mitjançant una extensa xarxa d'autobusos i parada de la línia de metro L9 que uneix Barcelona amb l'aeroport Internacional Barcelona- El Prat.

Tot això al costat de la seva dimensió, oferta logística i flexibilitat, la converteixen en la plataforma logística de referència del sector.

Prova d'això és que a la ZAL treballen directament més de 6.000 persones en les més de 130 empreses instal·lades, tant nacionals com a internacionals de reconegut prestigi com Decathlon, Carrefour, Alfil/Grup DAMM, Indukern, Küehne + Nagel, Naeko Logistics, Rhenus, Transnatur, World Duty Free Group, CMA-CGM, etc.

Les prioritats socials i serveis de la ZAL denoten que està orientada al desenvolupament de serveis per a la conciliació laboral, personal i familiar. I l'elevat nombre d'empreses instal·lades avalen aquest compromís. Un espai per a les persones, on aquests més de 6.000 treballadors directes comparteixen el seu dia a dia, i on oferir serveis com la guarderia, a manera d'exemple, ha suposat un 23% menys d'absentisme laboral. Un èxit per a les empreses i per a les famílies.

CILSA treballa en diversos projectes socials sent patró i el soci fundador de la Fundació Cares, amb l'objectiu de recolzar la inserció laboral de persones amb discapacitats i amb dificultats a través de la externalització de processos logístics i productius.

A través de la Fundació Logística Justa col·labora per un comerç just perquè el benefici empresarial es reparteixi d'una forma més equitativa entre el tercer i el primer món i l'ajuda humanitària.

Amb la Fundació EMI - Manresa es forma íntegrament al personal que ocupa o pot ocupar llocs de treball de responsabilitat específica en les empreses, tant els treballadors en actiu com les persones en situació d'atur.

I a través de Fundació Banc dels Aliments oferint espai gratuït pel recapte i distribució d'aliments als col·lectius més necessitats de la nostra ciutat durant la famosa campanya “Gran Recapte d’Aliments” al Nadal i durant tot l'any amb l'ajuda solidària que rep la fundació des de la Comunitat Europea.