La ZAL Port s'adhereix al Pacte Mundial de Nacions Unides

05/04/2018

La ZAL Port se adhiere al Pacto Mundial de las Naciones Unidas

Peu de foto: Pere Tohà, Director de Recursos CILSA – ZAL Port

L'objectiu d'aquesta iniciativa és promoure el desenvolupament sostenible mitjançant la implementació de principis dins d'un marc pràctic a les àrees de Drets Humans i Empresa, Normes Laborals, Medi ambient i Lluita contra la Corrupció en les activitats i les estratègies de negoci de les empreses. És la major iniciativa de Responsabilitat Social Empresarial en l’àmbit internacional amb una àmplia gamma de recursos i eines de gestió per ajudar a la implementació de models de negoci i desenvolupament sostenible.

En 25 anys CILSA ha treballat perquè la ZAL Port disposi d'un sistema de gestió ètic i socialment responsable, adoptant nivells d'exigència amb el medi ambient superiors als mínims legals i fent que els seus programes socials i mediambientals anessin assumits per l'organització de forma voluntària i vinculant. Fruit d'aquestes bones pràctiques i la consecució planificada de diferents fites estratègiques dins de la seva Acció Social i la Política Ambiental i Energètica, han consolidat diferents certificacions: ISO 14001, EMAS, ISO 50001 per finalment adherir-se al Pacte Mundial de Nacions Unides.

Les noves fites mundials són el resultat d'un procés amb participació dels governs, empreses i ciutadania, en definitiva, de tots.

Pere Tohà, Director de Recursos de CILSA subratlla després de l'adhesió: “Aconseguir aquests objectius serà un esforç per a tots els sectors de la societat i les empreses han de jugar un paper rellevant. No es pot aconseguir l'èxit empresarial sense un entorn sostenible. En CILSA ens sentim amb aquesta responsabilitat com a referents en el nostre sector, no solament en infraestructures logístiques, sinó en tot el seu entorn. Ho portem en el nostre ADN des que iniciem el nostre camí i és la nostra obligació, per respecte a la societat, ser un model a seguir”.