La ZAL Port col·labora amb Fundesplai

26/01/2021

La ZAL Port col·labora amb Fundesplai

Recolzem el projecte Jove Valor que ofereix oportunitats formatives i laborals a joves en situació d’atur.

Fundesplai - entitat del Prat de Llobregat dedicada a educar infants i joves, promoure la inclusió social i enfortir el Tercer Sector, entre d’altres -, ha posat en marxa la 3a edició de Jove Valor. Un projecte dirigit a persones d’entre 18 i 29 anys en situació d’atur al que donem suport des de la ZAL Port.

A Jove Valor s’ofereix a les noies i nois un procés de treball formatiu i competencial en l’àmbit de l’administració i l’atenció al client amb una experiència professional de 12 mesos en una empresa acollidora on aprenen a desenvolupar-se en una cultura organitzativa, amb hàbits de treball i un ambient d’aprenentatge. En cap cas es realitza una prestació de serveis o la realització de treball efectiu per part del jove sinó que les empreses aporten el marc i context necessari per dur a terme el projecte en la seva integritat: que els joves aprenguin a treballar treballant.

L’èxit del projecte depèn de la complicitat de l’administració i les entitats locals però també és essencial el suport del teixit empresarial. Des de la ZAL Port recolzem aquesta iniciativa amb l’objectiu d’ajudar a la inserció laboral dels i les joves, un dels col·lectius amb més dificultats alhora de desenvolupar-se en el mercat laboral. Unes dificultats que s’han vist accentuades per l’actual context de pandèmia.

Aquesta col·laboració està integrada en l’estratègia de la ZAL Port orientada al compromís social, a la vinculació amb el territori i a les persones. Un model de gestió que prioritza els serveis i la preocupació per l’entorn. La creació de la Fundació Cares, entitat que lluita per la inserció laboral de persones amb diversitat funcional, o la cessió gratuïta d’una nau a la Fundació Banc dels Aliments, són un clar exemple d'aquesta estratègia.

Projectes com Jove Valor ajuden a aconseguir el treball decent i la reducció de les desigualtats, dos dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) definits per les Nacions Unides, prioritaris per la ZAL Port.