La ZAL Port de Barcelona col·labora amb la Fundació real dreams per gestionar la campanya solidària infantil: "MISSIÓ: Dóna material escolar, tots podem ser un superheroi"

27/07/2015
Cilsa

El Port de Barcelona ZAL col·labora amb Fundació real dreams per gestionar la campanya solidària infantil:

Assumir la gran quantitat de despeses associades a la vida escolar és difícil per moltes famílies catalanes. Uns 750.000 nens a Espanya començaran el curs amb la motxilla buida i sense les mateixes oportunitats educatives que els seus companys.

Davant d'aquesta realitat, i en el marc del projecte donalo.org, la Fundació real dreams i La Nau, organitzen una campanya anual de recollida pels 1.500 beneficiaris de cinc entitats del tercer sector: Fundació Salut Alta, La Roda fundacióReir i Fundació Comtal.

La ZAL Port de Barcelona, en la seva política de Responsabilitat Social Corporativa es suma a aquesta acció social per la seva ètica i sensibilitat d'ajuda cap als nens, unint-se a la campanya: "MISSIÓ: Dóna material escolar, tots podem ser un superheroi", i instal·lant un punt de recollida a la planta comercial de l'edifici Service Center, de l'1 al 10 de setembre de 2015.

Sumant-se a aquesta campanya de recollida, la ZAL pretén motivar als treballadors d'aquesta plataforma logística, a ser solidaris comprant de forma simbòlica material per donar: motxilles, estoigs, llibretes, retoladors, compassos, cartolines, ceres, plastilina, calculadores normals i científiques, bolígrafs...

“Des de la ZAL entenem que aquest tipus de col·laboracions són part de la nostra raó de ser i intentem ser sensibles cap al menor, aportant la nostra col·laboració dintre de les nostres possibilitats a projectes socials com els que promou la Fundació real dreams" segons apunta Alfonso Martínez, Director general de la ZAL del Port de Barcelona.

La campanya "Dóna material escolar" s'emmarca a donalo.org, una plataforma digital que persegueix facilitar la donació directa dels excedents d'empreses a entitats del tercer sector i que veurà la llum al setembre de 2015.

Aquesta acció quedarà integrada a l'estratègia de la ZAL més orientada a les persones i al compromís social. Un model de gestió que prioritza els serveis i la involucració amb els problemes socials de l'entorn.

CILSA treballa a diversos projectes socials sent patró i el soci fundador de la Fundación Cares, amb l'objectiu de recolzar la inserció laboral de persones amb discapacitats i amb dificultats a través de l'externalització de processos logístics i productius.

A través de la Fundación Logística Justa col·labora amb un comerç just per tal que el benefici empresarial es reparteixi d'una manera més equitativa entre el tercer i el primer món i l'ajuda humanitària.

Amb la Fundació EMI - Manresa es forma íntegrament al personal que ocupa o pot ocupar llocs de treball de responsabilitat específica a les empreses, tant els treballadors en actiu com les persones en situació d'atur.

I a través de la Fundació Banc dels Aliments oferint espai gratuït per la recapte i distribució d'aliments als col·lectius més necessitats de la nostra ciutat durant la famosa campanya "Gran Recapte d'Aliments" al Nadal i durant tot l'any amb l'ajuda solidària que rep la fundació des de la Comunitat Europea.

La família és un tema d'interès a destacar a la ZAL i des de CILSA es prioritzen els serveis que afavoreixen la conciliació laboral, personal i familiar. Les seves més de 130 empreses instal·lades avalen aquest compromís. Un espai on més de 6.000 treballadors directes comparteixen el seu dia a dia, i on oferir serveis com la guarderia ha suposat un 23% menys d'absentisme laboral. Un èxit per les empreses i per les famílies.

Les energies renovables i el principi de la precaució han estat el gran augment de sostenibilitat de la ZAL Port de Barcelona. Sempre des d'un sistema de gestió ètic i socialment responsable.

Amb aquest compromís social, la ZAL demostra una actitud que marca la diferència.

Sobre Fundació realdreams

La Fundació realdreams treballa per facilitar recursos de temps, producte i diners a les ONG, i desenvolupa l'acció social de les empreses en el marc de la seva Responsabilitat Social Corporativa. Per això, aposta per les noves tecnologies, com l'eina de crowdfunding migranodearena.org.

L'Associació Cívica La Nau lluita contra la pobresa i l'exclusió social recolzant a persones i famílies amb dificultats econòmiques, laborals o socials del nostre entorn. L'activitat solidària principal és el banc de productes no alimentaris.

La Fundació Salut Alta promou l'activitat educativa i preventiva durant el temps lliure dels menors a través d'un centre obert. Compta amb uns 90 beneficiaris a primària i 40 a secundària.

La Roda Fundació és una coordinadora que compta amb més de 100 entitats infantils, juvenils i culturals de tot Catalunya, cada una amb més de 40 beneficiaris, que treballen en una quarantena de poblacions i uns setanta barris amb carències socials, culturals i econòmiques.

La Fundació Comtal acull, acompanya i dóna recolzament als nens i adolescents en risc a través de la informació, orientació i capacitació, també a les seves famílies, amb la finalitat de que puguin accedir al mercat professional i aconseguir la inserció social. Compta amb 200 beneficiaris.

Fes-ne difusió:

@frealdreams