La ZAL Port renova el seu compromís de col·laboració amb la Fundació Banc dels Aliments aportant infraestructura logística

28/01/2019

La ZAL Port, en la seva política de Responsabilitat Social Corporativa, ha cedit novament a la Fundació Banc dels Aliments de Barcelona, un magatzem de 1.238 m² i 162 m² d'oficina, situat en la primera fase del desenvolupament, a la ZAL Port (BCN).  La nau disposa d'una altura de 10,5 metres lliures, 5 molls de càrrega, 1 rampa i 1 porta a peu de carrer que permet l'entrada del camió facilitant qualsevol operativa que precisa l'activitat de recepció, classificació, emmagatzematge i distribució dels aliments.

Amb aquest acord CILSA continua aportant el seu gra de sorra a projectes solidaris sostenibles en el temps, la qual cosa permet al Banc dels Aliments disposar d'una infraestructura logística en una ubicació prevalgui durant tot l'any, a més d'aportar tota la infraestructura que té disponible per a moments puntuals d'alta necessitat com és en la campanya de Nadal del Gran Recapte d’Aliments, en la qual CILSA ha estat col·laborant en pràcticament totes les seves últimes edicions.

Totes les convocatòries d'aquesta campanya de recollida d'aliments -i unes altres que realitza l'entitat-  a la ZAL Port, contribueixen en gran part a l'èxit que la fundació ha gaudit en la distribució dels aliments a tota la província de Barcelona.

La ubicació de la ZAL Port és excel·lent per a l'operativa que necessita la fundació, així com centre de magatzematge de la mercaderia no perible que cobreix les entrades de l'ajuda que aquesta entitat rep de la Unió Europea amb productes locals, per la seva proximitat a la ciutat de Barcelona, i on es concentra la massa crítica dels més necessitats.

També els accessos a la plataforma faciliten la gestió dels voluntaris que sovint col·laboren i empreses que volen ajudar la fundació permetent una gran agilitat en el control i l'entrada de camions provinents de tots els punts d'Espanya.

“La cessió de magatzems és una de les col·laboracions més preuades per la nostra Fundació, atès que l'espai logístic a la ciutat de Barcelona és molt limitat i el Banc dels Aliments no disposa de recursos com per a assumir la renda d'aquests espais a preu de mercat. Per tant, estem molt agraïts, que en aquest context a l'alça que viu el sector logístic, la ZAL Port ens cedeixi naus que ens permeten emmagatzemar els aliments en condicions òptimes i poder programar la distribució dels aliments de forma escalonada”, assenyala Roser Brutau, Presidenta de la Fundació Banc dels Aliments.

CILSA ha volgut renovar aquesta col·laboració per a donar suport a l'ajuda contra la fam a la nostra ciutat amb l'objectiu que aquest espai descongestioni les instal·lacions que la fundació disposa en l'Avinguda Zona Franca de Barcelona.

“Des de la ZAL Port entenem que aquest tipus de col·laboracions són part de la nostra raó de ser i sempre intentarem sumar dins de les nostres possibilitats a projectes Socials relacionats amb el sector de la logística, com els que promou la fundació” segons apunta Alfonso Martínez, Director general de la ZAL Port.

Des de la data del primer acord de totes dues organitzacions, a la ZAL Port s'han fet tasques d'emmagatzematge, en 2017, de prop de 4.000.000 quilos de productes procedents del programa d'ajuda de la Unió Europea, a més dels quilos manipulats durant el Gran Recapte de l'any 2017 que van ascendir a 2.000.000 Kg.

Aquest acord està integrat en l'estratègia de la ZAL Port, orientada a les persones, a la vinculació amb el territori i al compromís social. Un model de gestió que prioritza els serveis i la involucració amb els problemes socials de l'entorn.

Fruit d'aquestes bones pràctiques planificades estratègicament amb diferents fites dins de l'Acció Social i la Política Ambiental i Energètica, CILSA ha consolidat diferents certificacions: ISO 14001, EMAS, ISO 50001 per a finalment adherir-se al Pacte Mundial de les Nacions Unides, afavorint la sostenibilitat empresarial, col·laborant d'aquesta manera amb els Objectius del Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides.