ZAL Port inaugura oficines 4.0

13/02/2020

ZAL Port (CILSA) inaugura oficines 4.0

Les noves oficines de CILSA (ZAL Port) responen al repte d'oferir als seus treballadors un espai confortable, tecnològic i dinàmic. Un espai innovador amb les màximes qualificacions de sostenibilitat. Un nou concepte on el disseny impacta significativament en la salut, el benestar i la productivitat.

El resultat és el d'unes oficines modernes i funcionals, reflex de la cultura corporativa actual, i que suposa, a més, una nova manera de comercialitzar els espais logístics a la ZAL Port. Uns espais col·laboratius per als empleats i la comunitat logística.

La distribució de l'espai. CILSA buscava un espai sense barreres, on la comunicació fos fluïda i l'accés a la informació flexible. La raó de ser dels espais oberts a les oficines de CILSA és que s'ha demostrat que és una millor fórmula per millorar el treball en equip i les relacions laborals.

Espais individuals i privats que conviuen en l'open space. A les oficines actuals els despatxos s'han difuminat a favor d'entorns oberts i col·laboratius. Juntament amb l'open space conviuen espais polivalents que s'adapten a cada moment com els plug and work, llocs de mida reduïts distribuïts i apropiats per a la realització ràpida d'un treball, com els silent room, adequats per a la concentració o per a les trucades confidencials ... I així, un ampli ventall de possibilitats per a les diferents necessitats: des de reunions informals, a zones de descans, de networking o de showroom.

La salut i el benestar. La naturalesa s'integra a l'oficina a través d'atmosferes càlides i acollidores, amb il·luminació natural, mínima contaminació acústica, fustes naturals i materials reciclats.

Els grans finestrals de les noves oficines permeten aprofitar la llum natural i una connexió amb l'exterior. Aquesta il·luminació es combina amb tons clars i amb uns mobles que són els protagonistes de tot el disseny. I si bé la part estètica és important, l'objectiu principal és que el lloc de treball sigui molt funcional, com és el cas de les cadires d'escriptori, on s'ha apostat per solucions totalment ergonòmiques. De cara a promoure hàbits saludables, a més, es reposa de manera continuada fruita natural, fruita per sucs, fruits secs, i els col·laboradors poden gaudir de fonts d'aigua.

Des de l’informe Health, wellbeing and productivity in offices: The next chapter for green building s'assenyala que la qualitat de l'aire i la il·luminació, les vistes i la distribució interior poden influir en la salut, la satisfacció, el comportament o el rendiment laboral dels treballadors.

Sostenibilitat. L'eficiència energètica s'ha tingut en compte i els materials són respectuosos amb el medi ambient. Entre algunes de les mesures per estar alineats amb aquest plantejament s'ha eliminat totalment el plàstic i s'ha habilitat un punt verd de reciclatge. Destaquem el reciclatge de càpsules de cafè a través d'un gestor específic. Les oficines de CILSA són paperless, i els nous tipus d'arxiu ja substitueixen els tradicionals.

Segons el Wall Street Journal, les oficines obertes permeten estalviar fins a un 50% en costos per empleat més que les oficines tradicionals i, a més, redueixen la petjada de carboni.

Espais innovadors. Tant les oficines i les sales de formació, com el hall i els comerços ofereixen una distribució, un disseny i unes prestacions totalment noves. Concebudes com oficines socials, amb un protagonisme indiscutible dels espais compartits, tant formals com informals. Una gran oportunitat per a relacionar-se, interactuar i intercanviar coneixement en un entorn distès per als clients de la comunitat logística i pels col·laboradors.

A destacar una maqueta tridimensional de Port de Barcelona i de Barcelona, amb un vídeo maping on mostrar de forma immersiva les naus del parc logístic, així com informació audiovisual més corporativa o presentacions. Des de la maqueta es pot mostrar al client tota la informació de les naus: connectar amb BIM, plànols, fotos, vídeos de construcció, característiques tècniques de detall i vídeos 360º podent moure’t per dins. A més, permet que els clients mostrin des d'ella les seves activitats. En definitiva, un concepte de showroom orientat a la comercialització de les diferents naus. També destaquem les noves sales de formació, totalment equipades amb mobiliari de luxe i terrasses pròpies. Espais mòbils i transformables on celebrar des d'un consell administratiu, a un workshop participatiu o a una formació més convencional.

Un espai cosmopolita que integra innovacions tecnològiques i el benestar del treballador. Una tendència a la qual CILSA s'ha avançat, però que de ben segur irromprà amb força en els propers anys. Un espai inspirador i amb ànima.

ZAL Port (CILSA) inaugura oficines 4.0